Πώς να κατασκευάσετε ένα αγωνιστικό αυτοκινητάκι

70% of 100%

Τα αγωνιστικά αυτοκινητάκια κατασκευάζονταν αρχικά από κουτιά αποθήκευσης σαπουνιού. Παλαιότερα, τα παιδιά στερέωναν απλώς ένα κουτί αποθήκευσης σαπουνιών σε ένα σετ από παλιές ρόδες καροτσιού και διασκέδαζαν πολύ. Σήμερα όμως, ο όρος σημαίνει ένα χειροποίητο αγωνιστικό αυτοκινητάκι με χαμηλό πλαίσιο. Δεν διαθέτει κινητήρα ή κάποια άλλη ενσωματωμένη πηγή ισχύος.

Τα αγωνιστικά αυτοκινητάκια συνήθως τα σπρώχνουμε από το πίσω μέρος ή τα αφήνουμε να κυλήσουν σε μια πλαγιά. Θα βρείτε πολλούς δημοφιλείς αγώνες για τέτοια αυτοκινητάκια. Υπάρχουν διαφορετικοί τρόποι οδήγησης για τέτοια αυτοκινητάκια – με σχοινιά, με τα πόδια σας, με λαβές ή με ένα μπροστινό πιρούνι και τιμόνι παλιού ποδηλάτου. Ένα απλό αγωνιστικό αυτοκινητάκι κινείται μόνο με χαμηλή ταχύτητα, αλλά είναι καλό να του τοποθετήσετε φρένα.

Απαιτούμενα υλικά
- Σανίδα περίπου 50 x 225 mm x 120–150 cm μήκος
- 2 σανίδες 45 x 120 mm x 540 cm μήκος
- 11 σανίδες of 10 x 150 mm x 50 cm μήκος
- Επιπλέον ξύλο για την υποστήριξη του καθίσματος  
- 2 στρογγυλές μεταλλικές μπάρες, το μέγεθος πρέπει να ταιριάζει με τη διάμετρο του άξονα
- 4 τροχοί
- Βίδες
- Μεταλλικές ροδέλες
- Παξιμάδια και μπουλόνια
- Πίροι ασφάλισης
- Σχοινί για οδήγηση
 

  1. Διαστάσεις για το αγωνιστικό αυτοκινητάκι

    Οι διαστάσεις για το αγωνιστικό αυτοκινητάκι πρέπει να είναι 1,2 έως 1,5 m μήκος και περίπου 75 cm πλάτος. Το ύψος καθορίζεται από τη διάμετρο των τροχών. Όσο μεγαλύτεροι οι τροχοί τόσο μεγαλύτερη και η απόσταση από το έδαφος. Οι διαστάσεις εξαρτώνται επίσης από το ποιος θα είναι ο οδηγός. Μπορείτε να διαλέξετε τις διαστάσεις που προτιμάτε. Το ίδιο ισχύει για την επιλογή των υλικών του πλαισίου, των τροχών, του συστήματος οδήγησης, των φρένων και του καθίσματος.

  2. Τροχοί για το αγωνιστικό αυτοκινητάκι

    Θα χρειαστείτε τέσσερις τροχούς ίδιας διαμέτρου για το αγωνιστικό σας αυτοκινητάκι. Διατίθενται διαφορετικά είδη τροχών σε καταστήματα για κατασκευές, όπως, για παράδειγμα τροχοί για καροτσάκια. Μπορείτε επίσης να χρησιμοποιήσετε τους τροχούς από ένα παλιό καρότσι ή από ένα παιδικό ποδήλατο. Ορισμένες φορές μπορεί να είναι δύσκολο να βρείτε μεταλλικούς άξονες με το κατάλληλο μέγεθος για να ταιριάζουν με τη διάμετρο των τροχών. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε παλιές κουπαστές ή πασσάλους φράχτη ή μπορεί να βρείτε μεταλλικές ράβδους σε ένα κατάστημα για κατασκευές. Εμείς χρησιμοποιούμε τροχούς από καροτσάκι με διάμετρο 360 mm και άξονες με διάμετρο 20 mm. Οι τροχοί από το αγωνιστικό αυτοκινητάκι στερεώνονται με ροδέλες και πίρους ασφάλισης.

  3. Μεταλλικοί άξονες

    Ανοίξτε οκτώ οπές 5 mm στους μεταλλικούς άξονες διαμέτρου 20 mm (με μήκος 750 mm). Ξεκινώντας από τη μέση, ανοίξτε δύο οπές στην αριστερή και τη δεξιά πλευρά, με απόσταση 100 mm μεταξύ τους. Αυτές θα σας επιτρέψουν να βιδώσετε τον άξονα σταθερά στη θέση του στη μπροστινή και την πίσω εγκάρσια δοκό του αυτοκινήτου. Ανοίξτε δύο οπές στα άκρα του άξονα για τους πίρους ασφάλισης που θα στερεώσουν τους τροχούς. Αυτή η απόσταση εξαρτάται από το πλάτος της πλήμνης των τροχών + τις ροδέλες ασφάλισης + το χώρο ελεύθερης κίνησης.

    Οι τροχοί του καροτσιού που επιλέξαμε έχουν διάμετρο 360 mm, λάστιχο πλάτους 85 mm, οπή στο άκρο του άξονα 20 mm και πλάτος πλήμνης 75 mm. Οι δύο οπές για τους πίρους ασφάλισης βρίσκονται στα: 75 mm + 2 φορές το πάχος της ροδέλας 3 mm = 6 mm + 2 φορές το χώρο ελεύθερης κίνησης 2 mm σε κάθε πλευρά = 4 mm, σύνολο 85 mm. Η απόσταση μεταξύ του εσωτερικού πίρου ασφάλισης και της εγκάρσιας δοκού είναι περίπου 10 mm σε κάθε πλευρά.

  4. Πίσω εγκάρσια δοκός στο αγωνιστικό αυτοκινητάκι

    Η μπροστινή (δοκός οδήγησης) και η πίσω εγκάρσια δοκός είναι κατασκευασμένες από ξύλινα καδρόνια 45 x 120 mm και 540 mm μήκος. Και οι δύο δοκοί έχουν μια εγκοπή στη μέση για τη στερέωση του μεταλλικού άξονα. Η εγκοπή έχει πλάτος 20 mm και βάθος 15 mm και εκτείνεται σε ολόκληρο το μήκος της δοκού. Χρησιμοποιήστε ένα δισκοπρίονο ρυθμισμένο σε βάθος 15 mm για να κάνετε δύο παράλληλες τομές στη δοκό. Αυτές υποδεικνύουν τις πλευρές της εγκοπής. Έπειτα, αφαιρέστε με ένα καλέμι το υπόλοιπο της εγκοπής ανάμεσα στις δύο γραμμές που πριονίσατε. Είναι ακόμα πιο εύκολο να αφαιρέστε το ξύλο στην εγκοπή αν έχετε μια φρέζα. Μετά, βιδώστε πάλι τον άξονα σταθερά στη θέση του, στη μέση της πίσω εγκάρσιας δοκού.

  5. Μπροστινή δοκός (δοκός οδήγησης) στο αγωνιστικό αυτοκινητάκι

    Μετά, συναρμολογήστε τον μπροστινό άξονα των τροχών στο αυτοκινητάκι όμοια με την πίσω εγκάρσια δοκό, αλλά προηγουμένως πρέπει να τοποθετήσετε το μπουλόνι M12 με μήκος 12 ή 16 cm. Ανοίξτε μια οπή 12 mm στη μέση της μπροστινής εγκάρσιας δοκού (δοκός οδήγησης). Στη συνέχεια, χρησιμοποιήστε ένα δράπανο 20 mm για να ανοίξετε μια οπή βάθους 30 mm για την κεφαλή του μπουλονιού M12.

    1. Ωθήστε την κεφαλή του μπουλονιού M12 καλά μέσα στην οπή βάθους 30 mm για να μην περιστρέφεται κατά τη συναρμολόγηση.
    2. Έπειτα, τοποθετήστε το μεταλλικό άξονα στη μέση της μπροστινής εγκάρσιας δοκού (δοκός οδήγησης).
    3. Τέλος, βιδώστε τα μέρη του συγκροτήματος του άξονα καλά μεταξύ τους.
  6. Σκελετός για το αγωνιστικό αυτοκινητάκι

    Η απόσταση ανάμεσα στον μπροστινό και τον πίσω άξονα δεν είναι συγκεκριμένη, ωστόσο πρέπει να υπάρχει αρκετός χώρος για να μπορεί η μπροστινή εγκάρσια δοκός (δοκός οδήγησης) να περιστρέφεται εύκολα. Στη συνέχεια, θα χρησιμοποιήσουμε μια πλατιά σανίδα με πλάτος 220 mm για να κατασκευάσουμε τον σκελετό με μήκος 150 cm. Δεν θα χρησιμοποιήσουμε σύνθετο υλικό επειδή οι ξύλινες σανίδες είναι πιο ανθεκτικές στις καιρικές συνθήκες. Χρησιμοποιώντας δράπανο 12 mm, ανοίξτε μια οπή σε απόσταση 18 cm από το μπροστινό τμήμα, στην οποία θα τοποθετήσετε το μπουλόνι της μπροστινής εγκάρσιας δοκού (δοκός οδήγησης). Στη συνέχεια, στερεώστε την πίσω εγκάρσια δοκό κάτω από το πίσω μέρος του αυτοκινήτου.

  7. Τοποθέτηση μπροστινής εγκάρσιας δοκού (δοκού οδήγησης)

    Η μπροστινή εγκάρσια δοκός (δοκός οδήγησης) ενώνεται με τον σκελετό και περιστρέφεται με το μπουλόνι 12 mm που αναφέρθηκε προηγουμένως. Αυτό το μπουλόνι έχει ένα τμήμα χωρίς σπείρωμα στην κορυφή. Φυσικά, χρειάζεται να υπάρχει χώρος για ελεύθερη κίνηση για να μπορεί η μπροστινή εγκάρσια δοκός (δοκός κίνησης) να στρέφεται ελεύθερα. Τοποθετήστε δύο μεγάλες μεταλλικές ροδέλες στο μπουλόνι M12 και λιπάνετε με γράσο την περιοχή ανάμεσα στις ροδέλες και το μπουλόνι. Ωθήστε το άκρο του μπουλονιού M12 που προεξέχει μέσα από το άνοιγμα του σκελετού, τοποθετήστε μια μεταλλική ροδέλα στη τμήμα με το σπείρωμα, στο άκρο του μπουλονιού και τοποθετήστε τα δύο εξαγωνικά παξιμάδια M12. Μπορείτε επίσης να χρησιμοποιήσετε παξιμάδια ασφαλείας με νάιλον, για να μην χαλαρώσουν λόγω κραδασμών. Σφίξτε τα παξιμάδια προς αντίθετες κατευθύνσεις χρησιμοποιώντας δύο κλειδιά κατάλληλου μεγέθους ή ένα γαλλικό κλειδί.

  8. Τοποθέτηση τροχών

    Οι δύο οπές σε κάθε άκρο του μεταλλικού άξονα σας επιτρέπουν να τοποθετήσετε πίρους ασφάλισης για να στερεώσετε τους τροχούς στη θέση τους μαζί με τις δύο ροδέλες. Βεβαιωθείτε ότι οι τροχοί μπορούν να περιστρέφονται ελεύθερα, οπότε λιπάνετε με γράσο και τα δύο άκρα του άξονα για αποφυγή υπερβολικής φθοράς. Είναι σκόπιμο να τοποθετήσετε λίγο ακόμα γράσο μετά από μερικές εβδομάδες. Αν χρησιμοποιείτε πνευματικά ελαστικά, είναι καλύτερο να τοποθετήσετε τους τροχούς με τις βαλβίδες προς την εσωτερική πλευρά.

  9. Συμβουλή

    Αν τοποθετήσετε ένα γάντζο ρυμούλκησης στο μπροστινό μέρος του αυτοκινήτου, θα είναι εύκολο να το τραβάτε προς τα εμπρός.
  10. Κάθισμα

    Αξίζει να τοποθετήσετε ένα καλό κάθισμα στο αυτοκινητάκι σας και είναι εύκολο να το κατασκευάσετε. Χρειάζεστε πέντε σανίδες με μήκος 50 cm για το κάθισμα και άλλες τέσσερις σανίδες ίδιου μήκους για την πλάτη. Βιδώστε δύο ακόμα σανίδες ίσιου πλάτους και πάχους και με μήκος περίπου 45 cm στις δύο πλευρές κάτω από το κάθισμα. Αυτές μας επιτρέπουν να βιδώσουμε καλά το κάθισμα στον σκελετό. Η πλάτη με τέσσερις σανίδες στερεώνεται υπό γωνία στην πίσω σανίδα του καθίσματος. Έπειτα, κατασκευάζουμε δύο τριγωνικά κομμάτια με γωνία περίπου 60° και τα βιδώνουμε και στις σανίδες της πλάτης και στο πίσω μέρος του σκελετού. Για να κάνετε το κάθισμα πιο άνετο, μπορείτε να τοποθετήσετε και ένα μαξιλάρι!

  11. Στοπ άκρου μπροστινής εγκάρσιας δοκού (δοκού οδήγησης)

    Το στοπ άκρου για τη μπροστινή εγκάρσια δοκό (δοκό οδήγησης) τοποθετείται κάτω από τον σκελετό. Αυτό το στοπ λειτουργεί ως στοπ ασφαλείας και εμποδίζει τον μπροστινό άξονα από το να μην μετακινείται και στρέφεται προς τον σκελετό, κάτι που θα μπορούσε να ανατρέψει το αυτοκινητάκι ή να προκαλέσει τραυματισμό στα πόδια.

  12. Φρένο

    Κατασκευάζουμε το φρένο από μια κινητή δοκό στην οποία δημιουργούμε εγκοπές ή στερεώνουμε ένα κομμάτι ελαστικού από αυτοκίνητο στο άκρο της, έτσι ώστε η δοκός πέδησης να μην φθείρεται πολύ γρήγορα.

    Βιδώστε καλά τη δοκό πέδησης στον σκελετό. Αυτό μπορείτε να το κάνετε στην αριστερή ή τη δεξιά πλευρά. Όταν τραβάτε τη δοκό πέδησης προς τα πίσω, πιέζει το έδαφος και επιβραδύνει το αυτοκινητάκι. Είναι σκόπιμο να στερεώσετε ένα μπλοκ ενίσχυσης στον σκελετό για να αντέχει τη δύναμη της πέδησης.

  13. Σύστημα οδήγησης

    Για να φτιάξουμε το απλούστερο σύστημα οδήγησης, ανοίγουμε δύο οριζόντιες οπές για το σχοινί οδήγησης στην άκρη της δεξιάς και της αριστερής πλευράς της μπροστινής εγκάρσιας δοκού (δοκού οδήγησης). Ανοίξτε αυτές τις οπές υπό γωνία, έτσι ώστε το άνοιγμά τους να είναι στην κορυφή του άξονα και η έξοδός τους να είναι στη μέση της μπροστινής πλευράς του. Φυσικά, μπορείτε να στερεώσετε το σχοινί οδήγησης χρησιμοποιώντας δύο μπουλόνια. Βεβαιωθείτε ότι οι κόμποι στα άκρα του σχοινιού είναι αρκετά μεγάλοι για να μη βγαίνει το σχοινί από τις οπές. Τοποθετήστε μια κοντή ξύλινη σανίδα στο επάνω μέρος του σχοινιού για να μην κόβει τα χέρια του οδηγού.

Κατάταξη

Αξιολογήστε αυτή τη λεπτομερή οδηγία.

Πώς να κατασκευάσετε ένα αγωνιστικό αυτοκινητάκι

3.5
3.5 of 5

642 σύνολο

  • 5
    281
  • 4
    106
  • 3
    55
  • 2
    42
  • 1
    158